Nieuw mediagebruik toegepast in Haagse Schilderswijk

11 juni 2013

 

Met de Ipad en smartphones interviewden medewerkers van City Mondial bewoners van de Haagse Schilderswijk. Met deze nieuwe manier van mediagebruik hoopt de gemeente Den Haag extra informatie te krijgen wat de schilderwijkers verbeterd willen zien in hun wijk. De opgenomen filmpjes konden direct bekeken worden vanuit de tot mediabus omgebouwde”Buzz-bus”van City Mondial.

DailyChannelTV ging een dag mee en maakte verslag van deze unieke manier van en inventariseerde mee wat er zoal bij de bewoners van de schilderswijk leeft. Ondanks het imagoprobleem van deze wijk waren er ook positieve geluiden te horen van enkele bewoners.

Wethouder Marnix Norden van de gemeente Den Haag deed ook mee

De Haagse wethouder Marnix Norder noemde het nieuwe mediagebruik een extra voordeel dat de opnames het echte volksgevoel verwoordt. “We moeten 5 jaar uittrekken om te zorgen dat de Schilderswijk weer een gewone, gemiddelde Haagse wijk wordt” Wat ook veel naar voren kwam in de gesprekken, was dat er heel veel in de Schilderswijk gebeurt; voor jongeren, ondernemers, bewoners; maar de mensen kennen deze mogelijkheden vaak niet, en de organisaties weten het ook niet altijd van elkaar. De buzz-bus van City Mondial zorgt ervoor dat deze informatie in de wijk rondzoemt en op veel plekken terechtkomt.

 

Bron : Daily Channel

Voor Ondernemers